وبلاگ

صنعت ائروسول ( اسپری پرکن )

اسپری پرکن

صنعت ائروسول (اسپری پرکن)

صنعت ائروسول ( اسپری پرکن ) یکی از شاخه‌های صنعتی است که در آن از گاز پیشرانه برای پاشش انواع مواد جامد یا مایع به صورت مه پاش در محصولات مختلف استفاده می‌شود.

این اسپری ها که توسط دستگاه پرکن اسپری تولید می گردد  دارای کاربردهای گوناگونی در زمینه‌های مانند صنایع آرایشی بهداشتی، اطفای حریق، صنعت ساختمان ، صنعت رنگ‌سازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و غیره است.

برخی از مثال‌های محصولات ائروسول عبارتند از:

رنگ‌ها: انواع رنگ‌های ساختمانی و خودرویی این روش برای تولید و تزئین قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنعت نفت و گاز و غیره کاربرد دارد.

براق کنندها : در انواع متنوعی از اسپری های روان کننده ، پاک کننده های سطوح و صیقل دهنده‌های مخصوص برای تمیز کردن و براق کردن سطوح فلزی، شیشه‌ای، چوبی و غیره استفاده می‌شود.

خوش بو کننده ها: در این محصول ترکیبی از مواد خوش بو کننده با موادافزودنی در ترکیب با گاز LPG بدون بو بصورت مه پاش در فضای مورد نظر پخش می‌گردد. این محصولات برای خوشبو کردن منزل، خودرو و غیره مناسب هستند.

ژل و فوم اصلاح : در این محصول بسته به نوع مواد تشکیل دهنده اسپری بصورت ژل یا فوم که ترکیبی از محصول و گاز عمدتاً LPG است از دهانه نازل خارج می شود. این محصولات برای اصلاح راحت‌تر و بهبود کیفیت پوست کاربرد دارند.

حشره کش‌ها: حشره کش‌ها سم‌های ضد حشرات را بصورت مه پاش به سمت حشرات پخش می‌کنند. این محصولات برای کنترل و از بین بردن حشرات مضر در منزل، باغ، کشاورزی و غیره استفاده می‌شوند.

 

اسپری پرکن

سیستم اطفای حریق ائروسول:

سیستم اطفای حریق ائروسول نسل جدیدی از سیستم‌های اطفای حریق گازی است که با تولید و پخش ذرات جامد و گاز در محل حریق، آتش را خاموش می‌کند. این سیستم برای خاموش کردن حریق در مکان‌های حساس مانند سالن‌های کامپیوتر، تجهیزات الکترونیک، فضای خالی و غیره مناسب است .

– برخی از دستگهاهای مورد نیاز در صنعت اسپری

– پرکن اسپری نیمه اتوماتیک

-پرکن اسپری تمام اتوماتیک

-دستگاه والو کش

-مخازن گاز ال پی جی LPG

-کمپرسور هوای فشرده

-مخازن ساخت

گردآوری : یوسف واقف / فاطمه واقف

از صفحه ما در آپارات دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *